Sunday 31 July 2011

pd 1mlm ramadhan y istimewa buatku

Alhamdulillah..mlm ni aku dpt mnunaikn solat tarawih scara bjemaah d Masjid Nurul Huda bsama2 pduduk kmpung..Aku bsyukur ya Allah..Engkau telah mmilih hambaMu ini utk mnunaikan ibadat tsebut..Jika d bandingkn dgn mreka y masih lalai.. dan  mreka itu mensia2kan ramadhan y penuh keampunan dan rahmat  y telah Engkau janjikan..smoga Engkau mbuka pintu hati mreka ya Allah…tukar topic..pd masa 2 solat tarawih dah pn selesai dan aku nk join sbahagian jemaah y ingin btadarus Al-Quran....
imam masjid mncadangkn agar kitaorg mnghabiskn 1 juz dlm 1 mlm ramdhan.....tercengang aku dan shbtku c rozy..y xbestnya pd mlm itu juga aku sakit kerongkong. Adehss..tadarus pn bmula..bila da smpai giliran aku utk mbaca Al-Quran.. ye la..bila suara kita ni  pelik.. coz sakit kerongkong..smua para jemaah mmandang khairanan.. tp aku btekad jgk utk terus mbaca selembar Al-quran..Alhamdulillah..sgalanya bjalan dgn lancar..walaupun byk teguran drpd  imam thadap ksilapan tajwid..aku teringatkn kata2 mentor technician y telah byk mngajar aku cara repairing mobile phone..”biasa la..learn from mistake”.. dan aku pernah dgr tazkirah..org y tgagap2 mbca Al-quran mndapat dua pahala…(1).phala mbaca Al-quran (2).phala krn dia brusaha utk mbaca Al-quran..so xda halangan bg mreka y nk bljar..jgn malu2 ..huhu..jom bsama2 mncari redha Allah..ketika kusyuk  mneliti bacaan seorang jemaah..tiba2 hujan turun..subahanAllah..hujan rahmatMu ya Allah..nmpak sgt 1ramadhan ni penuh rahmat..itu la keagunganMU ya rabbulizzati.. tersenyum riang aku pd ketika itu…ntah knp…mybe tlalu hepi..ya Allah..teguhkn la iman kami ya Allah...beri la kami kmanisan dlm bribadat kpdMu agar kami sntiasa istqamah dlm mngejar cintaMU y hakiki..amin..selesai tadarus 2 kami pn mnanti hujan 2 reda..tp xreda2 plak..c rozy bpendapat hujan lebat pd ktika itu mmng akan blaku lama..dia pn  balik walaupun d bahasi hujan..dia tersenyum lalu bkata..”hujan  rahmat ba ni..hehe”..selang bberapa minit kmudian..hujan masih x reda2 lagi..aku pn ajak la c ilham balik.. kami pn balik bsama walaupun d bahasi hujan....dan selamat smpai ke rumah…Alhamdulillah….Alhamdulillah

No comments:

Post a Comment